سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
سرخط خبرها

دانلود متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۲ +پیوست‌ها| جزئیات وام ازدواج، سن بازنشستگی و حقوق ایثارگران

  • کد خبر: ۱۴۴۹۹۸
  • ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
  • ۴
دانلود متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۲ +پیوست‌ها| جزئیات وام ازدواج، سن بازنشستگی و حقوق ایثارگران
لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ بعد از حدود یک ماه تأخیر از سوی حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال آینده کل منابع و مصارف بودجه کشور به بیش از ۵ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان می‌رسد.

همچنین منابع بودجه عمومی دولت از نظر درآمد‌ها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به بیش از ۲ میلیون و ۱۶۴ هزار میلیارد تومان و منابع عمومی بودجه به بیش از یک میلیون و ۹۸۴ هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت‌های دولتی به بیش از ۳ میلیون و ۹۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

لایحه بودجه ۱۴۰۲  PDF

متن کامل لایحه بودجه را می‌توان از اینجا لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور  دریافت کنید.

پیوست شماره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۲ را از اینجا پیوست شماره ا لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور دریافت کنید.

پیوست شماره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲را از اینجا پیوست ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور دریافت کنید.

پیوست شماره ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۲را از اینجا پیوست شماره ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور دریافت کنید.

اطلاعات تکمیلی از لایحه بودجه را از اینجا  اطلاعات تکمیلی لایحه بودجه دریافت کنید.

لایحه بودجه ۱۴۰۲  ایثارگران

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت به مجلس شورای اسلامی، مطابق بند (و) تبصره هفت لایحه، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای ۷۰ درصد که در سنوات گذشته، از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده باشند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر یا رعایت قوانین و مقررات ارائه کند.

در خصوص سایر مشمولین ماده (۴۵) قانون مذکور، از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره (۱۶) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام کند.

همچنین در تبصره 12 لایحه بودجه در خصوص حقوق و دستمزد ایثارگران و خانواده شهدا آمده است:

مستمری  والدین شهداء معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان خواهد بود.

ب‌- بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیرو‌های مسلح مکلفند به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیرو‌های مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد، که بر اساس آزمون ارزیابی وسع مبتنی بر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷قرار دارند با اولویت دهک‌های درآمدی پایین‌تر، ماهانه کمک معیشت به میزان حداکثر شصت میلیون (۰۰۰,۰۰۰,۶۰) ریال برای جانبازان بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و حداکثر پنجاه میلیون (۰۰۰,۰۰۰,۵۰) ریال برای جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و رزمندگان معسر پرداخت نماید.

۱‌میزان افزایش در سقف اعتبارات پیش بینی شده در قانون بودجه سنواتی، متناسب با دهک‌های درآمدی گروه‌های مشمول این حکم اعمال خواهد شد، به نحوی که دهک‌های درآمدی پایین‌تر در چارچوب آیین‌نامه اجرایی این بند از کمک معیشت بیشتری تا سقف تعیین شده برخوردار گردند.

۲‌جانبازان، آزادگان و رزمندگان موضوع این تبصره که توانایی انجام کار داشته و علی رغم فراهم شدن شرایط اشتغال به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیرو‌های مسلح (حسب مورد) مشغول به کار نشده باشند، مشمول این حکم نمی‌گردند.

۳‌به بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیرو‌های مسلح، اجازه داده می‌شود از محل قطع کمک معیشت مشمولین دهک‌های (۸) تا (۱۰)، نسبت به برقراری کمک معیشت برای دهک‌های (۱) تا (۷درآمدی با اولویت دهک‌های پایین اقدام نماید.

فرآیند آزمون وسع با تاکید بر پرداخت کمک معیشت به دهک‌های درآمدی (۱) تا (۷ ,)تعیین تکلیف دریافت کنندگان کمک معیشت که در دهک‌های (۸) تا (۱۰) قرار دارند، دوره زمانی پایش اطلاعات و نیز مشمولین که علی رغم واجد شرایط بودن موفق به دریاف کمک معیشت نشده‌اند، مطابق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران (مسئول)، ستاد کل نیرو‌های مسلح و سازمان برنامه و بودجه کشور، ظرف مدت دوماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون پیشنهاد و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

لایحه بودجه ۱۴۰۲  بازنشستگی

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ سن بازنشستگی دو سال افزایش خواهد یافت.  در بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد.

آیین‌نامه‌های اجرائی مورد نیاز این قانون در مواردی که مدت خاصی پیش‌بینی نشده است، حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اجرای احکام مندرج در این قانون در خصوص احکام یکساله مربوط به سال ۱۴۰۲ بوده و سایر احکام دارای ماهیت دائمی تحت عنوان قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) تا زمانی که توسط قوانین دیگر نسخ نشده، دارای اعتبار است. قانون برنامه پنجساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حد اکثر شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون تمدید می‌شود.

وام ازدواج ۱۴۰۲ 

روز گذشته در حالی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی تحویل داده شد که خبری از ردیف بودجه وام ازدواج نبود. دولت برای کنترل تورم پیشنهاد محدودیت در سقف تسهیلات تکلیفی داده است. تبصره ۱۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲ که دیروز منتشر شد، سقفی برای تسهیلات تکلیفی معیّن کرده که برابر با ۲۰۰ همت (هزار میلیارد تومان) است.

وام‌های تکلیفی معمولاً با نرخ بهره پایین‌تر از نرخ مصوب، ذیل قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (وام ازدواج و فرزندآوری)، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، قوانین مربوط به ایثارگران، جهش تولید مسکن، جهش تولید دانش‌بنیان و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شوند.

اما یکی از نکات مهمی که همه ساله در لایحه بودجه ذکر می‌شود، مبلغ وام ازدواج زوجین است که امسال از لایحه بودجه حذف شده است. اما علت چیست؟ آیا قرار است وام ازدواج به صورت کامل حذف شود؟

پاسخ این سوال را وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده و گفته در بودجه ۱۴۰۲ مبلغ وام ازدواج افزایش قابل توجهی داشته است، اما چون هنوز بودجه نهایی نشده، باید منتظر اعلام مبلغ وام ازدواج بمانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
محمدرضا احمدی:
محمدرضا احمدی:
نقدی بر لایحه #دولت در مورد #افزایش_سن_بازنشستگی
یک)در شرایطی که در کشور #بیکاری بالای سه میلیون جوان #تحصیلکرده وجود دارد ،چنین عملی اشتباه بزرگ است می توانیم با بازنشستگی باعث ایجاد فرصت شغلی برای چند هزار نفر شویم ؟؟؟
دو)این قانون مطمئنا برای #مدیران ، #روسا ، #معاونین ،#کارمندان ارشد و.....می باشد که تقریباً اکثرشان بالای چهل میلیون حقوق و مزایا ماهانه دریافت می کنند؟؟؟ وماندن آنها برای دوسال که حقوق به مراتب زیادی تا دوسال دیگر دریافت خواهند کرد و در هنگام بازنشستگی نیز حداکثر سقف پرداختی را خواهند داشت در آینده فشار زیادی به #صندوق می اورند(مصداقش انگلیس
رزمنده معسر کمک معیشت بگیر ساتا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
0
چرا ما رزمندگان معسر که حالا چه از ساتا یا بنیاد کمک معیشت میگیریم را بازنشسته نمیکنند ؟باتوجه به سن انها وهمچنین ناتوانی انها صحیحش این است که کمک معیشت انها را تبدیل به بازنشستگی بکنند وحقوق ومزایای بازنشستگی را به انها بدهند.
رزمنده معسر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
رزمندگان فاقدبیمه شغل سن رزمنده ۵۷سال کجاشغل میدهندبرای رزمنده حمایت کنیدرزمندگان بسیجی باسن ۱۵سال ایثارکردوالله شغل ندارندازبیمه درمانی محروم هست حمایت کنیدتشکر
جواد آدابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
سلام. کسی اطلاع داره که برای سال آینده طرح ایثارگری برای تبدیل وضعیت کارکنان دولت تمدید میشه یا نه؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->